Utrwalanie nowych nawyków na warsztatach

Szkolenia są ważnym elementem należytego rozwoju każdego przedsiębiorstwa, mogą one podnieść poziom kwalifikacji zawodowych pracowników i mogą bardzo zwiększyć konkurencyjność na rynkach. Jeśli będą one odpowiednio rozplanowane i zrealizowane, to rzeczywiście mogą dać satysfakcjonujące rezultaty. Pamiętać jednak należy o tym, że samo szkolenie daje ludziom sporo nowej wiedzy, ale należy ją jeszcze umieć zastosować w praktyce.


 


Niezwykle istotnym etapem ze szkolenia, które się przebyło powinno być ugruntowanie umiejętności, jakie się zyskało. Wielu szkolących się przez jakiś czas po zakończeniu kursu stara się nie zapomnieć o tym, co było mówione, ale niestety wraz z kolejnymi tygodniami będą oni wracać do starych przyzwyczajeń. Dlatego też niezwykle istotne będzie, aby już na wstępie położyć duży nacisk na poziom motywacji osób przebywających na szkoleniu.


 


To dokładnie te czynniki będą mieć ogromne znaczenie na późniejszą postawę ludzi i użycie przez nich wiedzy, którą zdobędą. Jeśli jakiś pracownik na szkolenie będzie wysyłany pod przymusem, nie zobaczy celu, to niedużo ono da, bowiem po zakończeniu nauki i tak będzie się bronił przed wykorzystaniem zdobytych umiejętności w swojej pracy (w przypadku gry mamy już ten problem odtrutką bywają czasem Gry Biznesowe  ).


 


Z takich też powodów osoby które prowadzą szkolenia powinny zwracać więcej uwagi na zaangażowanie oraz motywację biorących udział, a najlepszym sposobem na to będzie zadbanie, żeby całość była przeprowadzona na tyle ciekawie, aby zainteresować wszystkich uczestników. Jest do realizacji tego celu szereg narzędzi, dzięki jakim można osiągnąć zamierzony cel.


 


Na pewno niezwykle przydatne będą zaskakujące metody realizowanych ćwiczeń, przez co da się w dużym stopniu usprawnić utrwalanie wszystkiego. Ważne jest także zaangażowanie kierowników, pracownicy którzy widzą, że ich przełożonym też zależy na powodzeniu na pewno powinni się bardziej postarać.


 


Największą chyba jednak rolę będzie miał dobrze przeprowadzony cykl szkoleniowy, z dużą ilością powtórek i podsumowań. Przez to pracownicy ugruntowują świeżo poznane nawyki, a oprócz tego dostają okazję na realnych przykładach zastosować to, co właśnie poznali, więc w czasie codziennych zajęć będzie im znacznie prościej.


 

03.06.2016. 14:06